B2B-Sales

En B2B-säljare, eller en säljare som arbetar med försäljning till andra företag, har som huvuduppgift att sälja företagets produkter eller tjänster till andra företag. B2B-säljaren arbetar ofta med att bygga långsiktiga relationer med kunderna, för att på så sätt kunna bibehålla och öka försäljningen över tid. B2B-säljaren ansvarar för att identifiera potentiella kunder och kontakta dem för att presentera företagets produkter och tjänster. Säljaren behöver ha god kunskap om företagets produkter och tjänster, samt en förståelse för kundens behov och utmaningar. Genom att lyssna på kunden och förstå deras behov kan säljaren anpassa sitt erbjudande och öka chanserna att göra en försäljning.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Utveckla nya tillväxtstrategier och testa nya idéer.
  • Utveckla en plan för att skapa nya affärer med befintliga och potentiella kunder.
  • Använda dig av lönsamhetsberäkningar (ROI)
  • Spåra nyckelprestandaindikatorer (KPI:er) som antal vunna affärer, antal förlorade affärer, mål kontra faktiska
    intäkter, etc.
  • Utveckla och underhålla en pipeline av kvalificerade leads 
  • Förbereda försäljningspresentationer och demonstrationer för att övertyga potentiella kunder om produkternas fördelar och funktioner.
  • Följa upp med kunder efter försäljning för att säkerställa nöjdhet 

Ansök genom att maila till oss på: info@hopen.se

Stockholm:
The Works Medborgarplatsen 25, 118 72 Stockholm

Jacob-hopen

Kontakt

Jacob Qvist - VD

tristian-hopen

Kollega

Tristan Dauvergne - Frontend design

jesper-hopen

Kollega

Jesper Karlsson - Fullstack