Utbildningen Onlinemarknadsföring på Medieinstitutet ger färdigheter inom verktyg, begrepp och strategier som används inom effektiv digital marknadsföring. Jag har god förståelse för olika digitala marknadsföringsplattformar och sociala mediekanaler. Jag brinner för användarupplevelsen och tillgänglighet vilket jag tar med mig i rollen som digital marknadsförare. Något som intresserar mig är vad som lockar och skapar olika handlingar hos användaren – ett område som jag ser i användarcentrerad design såväl som i marknadsföring.

Vad jag önskar av min praktik

Vi är två studenter vid Medieinstitutets utbildning Onlinemarknadsföring som ska utföra vårt examensarbete nu i höst. Vi är främst ute efter att göra vårt examensarbete inom paid social, alltså annonsering på sociala medier, och söker nu ett företag att göra arbetet hos. Framförallt är vi sugna på att sätta tänderna i TikTok - men med det sagt är vi öppna för förslag efter behov.Det enda kravet vi har är att det ska finnas en mediebudget. Detta eftersom att projektet ska innebära ett genomförande av digital marknadsföring i någon form och inte bara ett strategiarbete.
Kontakta Talang